We leven in een steeds veranderend marketinglandschap, met klantervaring en verkoop in het centrum.
Aan de ene kant beheerst de zelfbekrachtigde consument het hele koopproces en zijn customer journey bestaat uit honderden micromomenten. Om zijn aandacht te trekken in de huidige verwarde wereld, moeten marketeers in staat zijn om elke interactie vast te leggen en op het “nu” te reageren, met gepersonaliseerde berichten en rekening houdend met de context (het juiste moment, het juiste apparaat en de juiste plaats). Dat is waar marketingautomatisering in het spel komt met behulp van de enorme hoeveelheid “vingerafdruk” -gegevens.
Aan de andere kant zijn marketeers steeds meer toonaangevend – niet alleen bij het verbeteren van marketing, maar ook bij verkoopefficiëntie. Marketing en sales moeten meer samenwerken om leadgeneratie en koestering te verbeteren. Marketingtechnologie kan een hulpmiddel zijn om deze samenwerking te verbeteren om de conversie te laten plaatsvinden.
Bij Quilinder verwijst marketingautomatisering naar een aanpak die het beste uit uw software-ecosysteem haalt:
01. Delight
Verras uw prospects en klanten met behulp van tijdige, relevante en op maat gemaakte communicatie.
02. Automate
Stroomlijn, automatiseer en optimaliseer uw marketingtaken en -stromen om de marketingefficiëntie, productiviteit & ROI te verhogen.
03. Optimize
Optimaliseer de afstemming tussen marketing en verkoop om nieuwe en meer business te genereren.
Marketing automation cirkel
Wat het zeker niet is?
Een ander woord voor e-mailmarketing. Zoals de naam suggereert, bestrijkt het veel meer marketingkanalen (bijvoorbeeld directe mail, sociale media, etc.). En helaas is het ook geen hulpmiddel waarmee je gewoon achterover kunt leunen terwijl de goede resultaten binnenkomen. Om te slagen, moet je zorgvuldig de juiste processen, mensen, inhoud, gegevens, enz. Strategiseren.
Bekijken wat het voor u betekent?Onze methodologie voor een succesvolle implementatie
01. Analyse van klantgerichtheid
We voeren een uitgebreide AS IS-analyse uit. Het doel is om de huidige situatie te beoordelen, de hiaten te definiëren en een gedeelde visie te creëren voor marketingautomatisering met alle belanghebbenden.
02. Roadmap voor implementatie
We bepalen de ambitie en ontwerpen de TO BE-situatie. Het doel is om de toekomstige behoeften en prioriteiten te definiëren op basis van bedrijfsprioriteiten (wenselijkheid vs deliverability).
03. Bouwen en testen
We stellen uw technologische en marketingecosysteem in en configureren dit terwijl we uw organisatie voorbereiden op uitrol. Het doel is om de verschillende componenten te bouwen en te testen.
04. Evalueren
We maken, runnen en evalueren uw campagnes. Het doel is om de acties continu te verbeteren en het platform te gebruiken voor een toenemend aantal marketingactiviteiten.