Toekomstige marketingmogelijkheden

Digitaal gaat niet over technologie, maar over veranderd gedrag. Tegenwoordig is informatie altijd, overal en wrijvingsloos beschikbaar. De manier waarop consumenten omgaan met merken is veranderd, wat nieuwe uitdagingen voor marketeers creëert.

  • Slechts 28% van de Belgische marketeers ziet hun bedrijf als flexibel om zich aan te passen aan een veranderende omgeving.
  • 11% van de Belgische organisaties werkt in interdisciplinaire teams waar technologie en gegevens de hele organisatie ondersteunen.
  • 65% van de organisaties ziet klantgerichtheid als een topprioriteit.

Bij Quilinder helpen we bedrijven hun marketingorganisatie en individuele competenties te (her)bouwen die nodig zijn om hun strategische doelstellingen te realiseren.

Hoe kunnen we u helpen uw organisatie te transformeren?

01. Inspiratie

Wij helpen bedrijven bij het definiëren van de marketingorganisatie en de capaciteiten die nodig zijn om dynamisch te reageren op een veranderende omgeving en om echte zakelijke impact te bereiken. Allereerst helpen we u de visie van de marketingafdeling te definiëren. Hoe? Met onze eigen methodologie kunnen we inspirerende sessies, workshops en benchmarks organiseren. De uitkomst? Een routekaart maken voor uw (digitale) transformatie.

02. Strategische consultancy

In de consultancyfase worden we voorbereid door het uitvoeren van audits en maturiteits beoordelingen. Wij zullen u helpen bij het definiëren van een digitale transformatie-reis voor uw organisatie en dit uitwerken in een gefaseerde routekaart. Tijdens deze reis zullen we werken als uw partner, we zullen meten en leren; je transformatie op een zeer behendige manier begeleiden.

03. Implementatie

Wij zullen u helpen bij het opstarten en werken door de oplossing te implementeren. Onze diensten omvatten project- en verandermanagement, wij ondersteunen u bij de implementatie van de routekaart. We kunnen uw teams ondersteunen bij het worden van digitale experts door training en coaching te organiseren, kennisopbouw mogelijk te maken en tijdelijke ondersteuning te bieden.

Wij kunnen u helpen uw uitdagingen op drie gebieden aan te pakken:

01. Mensen

Moet je nieuwe (digitale) competenties bouwen?
Ontwikkel je het juiste talent?
Heb je de juiste mindset en cultuur om verandering mogelijk te maken?

02. Processen

Zijn marketing, verkoop en klantenservice op elkaar afgestemd?
Moet u uw samenwerking met service providers heroverwegen?
Moet de samenwerking tussen verschillende afdelingen flexibeler zijn?

03. Structuur

Moet u de marketingorganisatie opnieuw ontwerpen?
Zijn de rollen en verantwoordelijkheden van het marketingteam aan het evolueren?
Is er behoefte aan een lokaal marketingteam?